Tête-à-tête 2022

sound art
sound manipulation
sound imagination
radio
soundscape
producing

concept:
Tonči Bakotin

08.10.2022

Izraz tête-à-tête dolazi iz francuskog jezika, internacionaliziran je i ima nekoliko značenja kao što su tajni sastanak, razgovor licem u lice, privatni razgovor, povjerljivi razgovor, ali i kao sinonim za intimnu atmosferu, pribor za čaj za dvije osobe i kao klupa ili trosjed za dvoje.

Studio Sensoria koristi ovaj koncept u svrhu istraživanja birajući parove umjetnika koji se nikada prije u životu nisu ni čuli ni sreli. Projekt je osmislio Ruzina Frankulin uz potporu Janeza Križaja (koji je kasnije nestao u virtualnim bespućima).

Projekt osmišljen kao koprodukcija Hrvatske i Slovenije uključuje po jednog umjetnika iz svake države.
U listopadu 2022. ugostil smo drugi po redu par koji je međusobno u fazi predprodukcije bio poznat samo kao Tête 3 i Tête 4 i nisu znali apsolutno ništa jedno o drugom osim da će upoznati osobu koja ima nekakve veze sa zvukom.

30 minuta prije početka sesije su se sreli.
Urška Preis i Gordan Tudor.

Urška Preis (1992.) je audio vizualna umjetnica rođena u Ljubljani. Diplomirala je na Konzervatoriju za glazbu i balet u Ljubljani s harfom kao glavnim instrumentom. Završila je magistarski studij na Akademiji za likovnu umjetnost i dizajn u Ljubljani, a studirala je i na akademijama u Listaháskóli Íslands, Reykjavíku i Leipzigu te završila praksu u studiju Aitor Throup u Londonu i Atelier Hotel Pro Forma u Kopenhagenu. Trenutno radi u glazbenoj redakciji Radija Študent, polovica je umjetničkog dua Thieves Klein, polovica II/III dua te nastupa u raznim postavama pod imenom rouge-ah.
Za svoj magistarski rad dobila je studentsku Prešernovu nagradu UL ALUO. Izlagala je na skupnim izložbama na Photonic moments festivalu 2016. (Miserable women, 2016.), u galeriji TIR i Stolp Škrlovec (Veter, 2016.), u Cirkulaciji2 (Ptuj, Reykjavik, Kuta, 2017.), u MAO (Community kit, 2017.) , u MSUM+ (Powerplay, jednodnevna samostalna izložba, 2017.; View of women’s pain, first selection, 2019.), u atriju Gradske vijećnice (Fantastični krajolici, 2018.), u Maloj galeriji (View of women’s pain, second selection, 2019.), galeriji Alcatraz (View of women’s pain, 2021.) te u galerijama Gapgap i Handstand und Moral u Leipzigu i Kasarni u Fažani, Hrvatska. U listopadu 2021. predstavila se intermedijskim autorskim projektom Zazabljati Pavla Debeljaka, a u ožujku 2022. u sklopu festivala Red Dawn priprema samostalnu AV-izložbu na kojoj istražuje odnos boli, vida i zvuka. Svoju umjetničku i stvaralačku strategiju gradi s izrazitim intermedijalnim djelovanjem, ponajprije u prožimanju feminističkih teorija i praksi.

Diskografija:
· rouge-ah – для даши na Senzorama vol. 1 (ZARŠ, 2021)
· Zhlehtet – Celica (self-publishing, 2020)
· II/III – It could be paradise (AmbientSoup, 2020)
· Zhlehtet – Toyomi (self-publishing, 2020)
· rouge-ah – bare (Kamizdat, 2018)
· rouge-ah – stepbystep na Access Frame: Collectivity (Kamizdat, 2020)
· rouge-ah – niti na Access Frame: Equity (Kamizdat, 2018)

Gordan Tudor (1982.), saksofonist i skladatelj, jedan od vodećih glazbenika svoje generacije, aktivan kao solist, komorni glazbenik, skladatelj i pedagog koji je nastupao diljem Europe i Sjeverne Amerike. Kao izvođač redovito surađuje sa skladateljima kao što su Petar Bergamo, Dubravko Detoni, Pavle Dešpalj, Mirela Ivičević, Matthias Kranebitter, Margareta Ferek Petrić, Frano Đurović, Ana Horvat, a kao skladatelj njegova je glazba izvođena na velikim glazbenim festivalima diljem svijeta (MBZ, MIT Taiwan, BOAC at Mass Moca, Re:Formers Festi-val Moscow, WSC Zagreb, Neu Musik Heilbron, Neukollner Originaltone, Festival Ljubljana, Izlog suvremenog zvuka, Audio Art, Sax Open Strasbourg, Vienna Sax Fest, Szczecinek Summer Festival, Sax Only Antwerpen, Mallorca Sax Festival, Osorske glazbene večeri , Glazbena tribina Opatija, Dubrovačke ljetne igre, MAG Festival, PianoLOOP itd.). Gordan vodi međunarodnu klasu saksofona na Sveučilištu u Splitu – Umjetničkoj akademiji (UMAS), a donedavno je bio i gostujući profesor saksofona na Umjetničkoj akademiji u Novom Sadu. (AUNS).
Često ga pozivaju da drži masterclass edukacije i sudjeluje kao član žirija na međunarodnim saksofonističkim natjecanjima. Tudor je alt saksofonist vrlo hvaljenog Papandopulo kvarteta, sopran saksofonist u Triju GIG te je osnivač i umjetnički voditelj ansambla za suvremenu glazbu S/UMAS. Studirao je kod uglednih profesora; Dragan Sremec (Zagreb), Arno Bornkamp (Amsterdam), Claude De-langle (Pariz) i Eugene Rousseau (Salzburg). Godine 2015. Gordan je objavio svoj prvi album s novom hrvatskom glazbom za saksofon u izdanju CANTUS-a i osvojio 3 Porina uključujući i jedan za “najbolju interpretaciju klasične glazbe”. Od 2009. do 2017. bio je umjetnički direktor festivala Dani Nove Glazbe u Splitu. Ljeto 2011. Gordan je proveo u rezidenciji na Bang on a Can Summer Festival – Massachusetts Museum of Contemporary Art (North Adams, MA). Višestruko je nagrađivan na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima (Diploma Milka Trnina, Grand Prix na 3. Berlin Music Competition, Nagrada Zagrebačke filharmonije PBZ-a za najboljeg mladog glazbenika, Rektorova nagrada, Nagrada Judita, Skladateljsko natjecanje Mare Nostrum – Berlin, Grand Prix Lions Cluba, Nagrada Rudolf i Margita Matz Fond itd.).

Diskografija:
· Post Nubila Phoebus – Hrvatska Suvremena Glazba Za Saksofon (Cantus 2015)
· S/UMAS: It is What It is – artistic director: Gordan Tudor (Cantus 2021)
· Quartet Papadopulo – Scene (Cantus 2022)

Preis i Tudor održali su sesiju u starom dvoru Frankulina, u Kaštel Sućurcu, 08.10.2022. u studiju Sensoria s producentom Tončem Bakotinom, umjetničkim direktorom Ruzinom Frankulinom i videografom Tonijem Marasovićem.

Tête-à-tête sesije su podržavaju Ministarstvo Kulture RH, Grad Kaštela, Zaklada Kultura Nova, Zavod za ENO glasbo (Slovenia) i IKS Festival.

Audio and video recording will be published as soon as possible, sometime in 2023.